Psicologia infantil a domicili

Pàgina d'inici » Racó pares i famílies » Disciplina Positiva » Dos tallers diferents, grans experiències

Dos tallers diferents, grans experiències

Sense títolAmb un somriure a la cara i molts reptes al davant. Així és com vaig acabar la setmana passada, després  que finalitzessin dos tipus de tallers molt diferents que vaig facilitar.

Per una banda, vam tenir les últimes sessions amb les companyes del CAP Clot. Vam intentar esbrinar què és la Disciplina positiva, com entenem l’educació conscient i de quina manera la podem aplicar a la consulta, al treball en equip i a la nostra vida diària, tant en la relació amb els nens com amb els adults.

També vaig acabar les sessions del taller en línia sobre Disciplina Positiva en Preescolars. Un grup de 22 pares i mares de diferents punts de Catalunya ens vam connectar cada dimecres al vespre per intentar treure l’entrellat sobre què és i com començar a aplicar la Disciplina Positiva. Unes mares i pares que buscaven respostes, que no es conformen i que desitgen una educació respectuosa per les seves famílies.

Sense títolMoltes gràcies a tots per la vostra assistència. Gràcies per dedicar uns minuts a parar el que estàveu fent per compartir reflexions sobre com som i com podem millorar. Per mi ha estat un privilegi poder escoltar cada una de les vostres històries i impressions, que m’emporto a la meva motxilla. Compartir les inquietuds sempre és enriquidor.

Intento facilitar al grup la comprensió del que significa i com es pot aplicar a la pràctica els principis de la Disciplina Positiva. Convido a la reflexió, a l’aprenentatge des de l’emoció. I puc afirmar, que jo també he après molt realment  en tot aquest procés. He après a mesurar-me, a detectar els meus errors per saber on puc millorar, el que costa canviar hàbits, a ser valenta i rectificar. En definitiva m’he emportat moltes experiències per seguir millorant, tant personalment com professional.

I saber que hi ha interès, que les persones que assisteixen s’emporten experiències i recursos a casa per començar a caminar també en aquesta direcció, saber que fins i tot han aplicat alguna cosa i han començat a tenir resultats i canvis, m’anima a continuar en el meu procés per seguir adquirint més experiència.

Em quedo amb una frase que va dir una assistent al taller presencial. Tothom va compartir coses molt boniques, sobre com havia estat la seva experiència, però m’agradaria remarcar-ne una: ” Tothom hauria de conèixer això perquè segur que si tothom en fos més conscient aconseguiríem un món amb més pau”.

T’interessa? Vols que faci una xerrada a l’escola dels teu fills, associació o un altre lloc? Escriu-me a

juditteixidor@copc.cat


Deixa un comentari