Psicologia infantil a domicili

El blog

Deixem d’utilitzar els sistemes de recompenses amb adhesius

baixaEstem molt acostumats a veure utilitzar sistemes de recompensa amb adhesius, cares o altres formes. Ho recomanen molts professionals, metges, professors, etc. Però són realment eficaços? Quines habilitats ensenyen als nens? Per què s’accepten tan bé aquests sistemes i les famílies els utilitzen?

Històricament, ha estat molt estesa la criança dels fills amb un enfocament autocràtic. Això vol dir que si el nostre fill es porta malament o no escolta, es recorre a obtenir la seva obediència amb l’ús de càstigs.

Però en les últimes dècades, les investigacions confirmen una vegada i una altra que les tàctiques punitives són perjudicials per als nens, i que poden portar a la llarga a problemes emocionals, psicològics i de relació.

Llavors, què se suposa que hem de fer els pares per mantenir els fills obedients si ja no estem autoritzats a pegar o cridar? Els pares necessitem i demanem alternatives. (més…)

Una nova investigació suggereix que els nens amb pares exigents són més propensos als trastorns d’ansietat en l’edat adulta

Bright TigerSembla que els pares estem en una època  que volem que els nostres nens siguin els millors, vagin a les millors escoles, obtinguin les millors qualificacions perquè creiem que això és sinònim d’un bon futur professional.  Però hem d’animar als nostres fills a través de lloances tendres, o utilitzar l’estratègia de “la mare tigre” del càstig i la crítica? Una nova investigació suggereix que els pares que animen els seus fills amb càstigs durs també poden transmetre’ls ansietats que duren tota la vida. En un estudi publicat al novembre passat es suggereix que els nens amb pares autoritaris tindran més dificultats per adaptar-se a les adversitats de la vida. (més…)

Per què costa tant aconseguir que facin les coses que han de fer?

P8236222Els nens petits són meravallosos. Són petites personetes que ens sorprenen cada dia, els veiem créixer i jugar, ens tenen enamorats. Però també ens desesperen moltes vegades. Ens trobem moltes vegades en lluites diàries per tal que facin coses tan senzilles per nosaltres com aixecar-se del llit, vestir-se, desvestir-se, mantenir-se asseguts a taula, anar a dormir, el bany,etc.
(més…)

Proposta: canvia el NO

_DSC6293Heu comptat mai les vegades que diguem la paraula NO als nostres fills? Has tingut mai la sensació que et passes el dia dient NO facis això, no facis allò, para, “ai,ai,ai”?

Potser podríem provar durant un dia evitar dir la paraula NO als nostres fills i canviar-ho per altres fórmules. Sembla impossible, oi? Doncs us animo a provar-ho, no és fàcil però us adonareu que provoqueu canvis en l’estat d’ànim i predisposició dels vostres nens com de vosaltres mateixos.

Sense deixar d’ensenyar i educar als nostres fills sobre el que poden o el que no poden fer, podem fer-ho utilitzant el mínim possible el NO. Amb les nostres paraules tenim el poder de suggerir i implantar idees en el cervell dels nostres fills. Si els diem “No peguis” el seu cervell es centrarà en la paraula pegar o buscarà imatges d’algú pegant algú perquè el cervell pensa amb imatges. Per tant, quines imatges són més desitjables?
(més…)

Taller introducció Disciplina Positiva a Cassà

El dissabte passat vam reunir un grup de persones que es van interessar per conèixer la nostra proposta de Disciplina Positiva a Cassà.

11081189_1029804177044681_327637242462648745_n 11129146_1029804160378016_2383182051558492464_n 11150438_1029804173711348_9100121818673554064_n 11146251_1029804203711345_4526124181278827417_n

Des d’aquí dono les gràcies a l’organització de Speak&spell Idiomes, que ens van acollir molt bé i els quals van oferir un storytelling i activitats en anglès pels acompanyants més petits. També agraeixo molt el suport rebut per part d’amics que no es van voler perdre l’oportunitat de conèixer de primera mà aquesta metodologia de què hem parlat en algun moment o altre. (més…)

Xerrada informativa Disciplina Positiva a Cassà

11034359_739386779490030_4714237484566251351_oDesprés del descans de Setmana Santa tindrem  una xerrada sobre Disciplina Positiva a Cassà. Estic molt contenta de poder compartir aquesta experiència amb tots aquells qui estigueu interessats. Així que el dissabte 11 d’abril us esperem, és una sessió gratuïta i oberta a tothom.

Aquest cop anem de la mà dels amics de Speak&Spell Idiomes, qui oferiran un storytelling a aquells nens que us acompanyin mentre vosaltres esteu gaudint del taller.

També estaré molt ben acompanyada, aquest cop amb una altra mare i coach familiar, Laia Costa, companya de viatge en el descobriment de la Disciplina Positiva.

Si us interessa cal que reserveu la vostra plaça posant-vos en contacte a info@speakspellidiomes.com o trucant al 972 46 00 80. També cal que indiqueu si esteu interessats en l’activitat pels nens per reservar plaça per ells.

Animeu-vos, descobrireu una manera d’enfocar l’educació dels vostres fills diferent. Sense necessitat de premis ni càstigs, respectuosa amb tota la família. Tots junts descobrirem eines útils pel dia a dia.

11043273_739386616156713_8397453830703819939_o

 

 

“Ja està, ja està, no ploris”. Com podem respondre millor a les llàgrimes

Sense títolSer mare m’ha ajudat a fer una reflexió sobre com els pares vivim els plors i les rebequeries dels nostres fills. Moltes vegades ens costa entendre i acceptar-les, no tenim en compte que formen part del seu desenvolupament, i simplement ens provoquen irritació i impotència. A més sovint dubtem de com abordar-los perquè rebem missatges contradictoris al respecte.

Per una banda, molts dels consells d’experts, llibres i a través del nostre aprenentatge ens diuen que hem d’intentar disminuir i evitar aquestes conductes dels nostres fills per evitar que esdevinguin nens mal educats. Des d’aquesta perspectiva els plors i les rebequeries formarien part de la conducta immadura dels nens i que han d’aprendre a controlar, expressar els seus sentiments amb paraules a mesura que van dominant el llenguatge, en comptes de fer-ho amb rebequeries i plors. Així, davant els plors del nostre fill intentem fer tot el possible per distreure’l i que pari de plorar perquè creiem que així se sentirà millor.

(més…)

El meu fill de 3 anys tartamudeja!

file000594744442 Com a mare us puc dir que quan arriba aquest moment en el teu fill t’entra una mena de pànic, por irracional, que et fa buscar desesperadament a tot arreu, internet, llibres i articles de desenvolupament del llenguatge, de desenvolupament psicològic infantil, fòrums de logopèdia i associacions de persones amb disfèmia. Busques i rebusques per saber si allò que li està passant a la teva filla és un inici de tartamudeig  o és una etapa més en el desenvolupament del seu llenguatge. I encara que siguis professional de psicologia infantil, com jo, intentes buscar l’opinió d’algú molt més expert que tu en llenguatge infantil, logopeda, neuropsicòleg o el que tinguis més a mà en aquell moment. I sinó escrius un comentari en algun blog de la xarxa per si alguna ànima caritativa et respon el teu dubte existencial.
(més…)

Si et peguen, tu torna-t’hi

scream-cartoon-painting Ni bufetades, ni cops al cap, ni pessics, ni estirar d’orelles, ni cops al cul. Cap d’aquestes reaccions està justificada amb els fills, ni tan sols quan estan fent la rebequeria més gran enmig del supermercat. Aquestes actituds ensenyen als nens a unir amor i violència, i a veure la violència com una eina acceptable per resoldre problemes. A més que és un tracte humiliant i gens respectuós cap a ells. (més…)

Disciplina positiva: amabilitat i fermesa al mateix temps

CC by J. Teixidor

Un dels principis en què es basa la Disciplina Positiva és ser amable i ferm alhora. Alguns pares són amables, sense ser ferms. Altres són ferms, sense ser amables. I també hi ha pares que passen d’un extrem a l’altre: són massa amables fins que no poden aguantar el comportament dels seus fills i després passen a ser massa ferms intentant aturar el mal comportament.

 

(més…)